Big Bang: That Alleged Hole in Global Warming Just Blew Up In Fox News’ Face

Sep 02 2011 Published by under Uncategorized

Fox Philistines Denying Global Climate Change

Remember all the orgasmic hysteria on the right last month when climatologist Roy Spencer “discovered” that the entire global warming theory had collapsed? Why, Fox even declared war on Sponge Bob for not telling kids that global warming was a hoax. Turns out, the editor-in-chief of the journal where that paper was published has resigned, citing concerns over the papers failure to identify fundamental methodological errors and/or false claims as well as denouncing Fox News and others for their exaggerations of the paper’s findings. Oopsie.

Watch the Sponge Bob alarmist here:

Jason Easley wrote for PoliticusUSA on the Sponge Bob crisis, “Gretchen Carlson said, ‘Well we all know that SpongeBob is popular with kids and for the life of me I still keep trying to figure out why. My kids watch limited TV, but every time they choose that show, I’m like why. Anyway, it’s hard to even follow sometimes. Maybe that will be a good thing because SpongeBob is talking a lot about global warming and he is only looking at from one point of view.'”

Yes, people, there are “points of view” on reality now, also known as Fox News fear-mongering and corporate-whoring for money.

Media Matters broke it down:

Working from the UAH press release and Taylor’s Forbes piece, a number of conservative media outlets added their own faulty conclusions:
• The FoxNews.com article claimed the study shows that “the planet isn’t heating up.”
• NewsMax declared that the paper was a “NASA study” that “may prove global-warming alarmists have been wrong all along.”
• The website Hot Air claimed the study “shows that the effects of carbon-based warming have been significantly exaggerated.”
• The Christian Post claimed Spencer “thinks that data from a NASA satellite can disprove the theory of global warming.”
• The 700 Club claimed that the study means “much less greenhouse gases are trapped in the upper atmosphere and that global warming is not a problem”
• Lou Dobbs announced that Spencer will appear on his Fox Business show this week to discuss the study and claimed that the findings “throw the entire global warming theory into question”:

Yes, indeed, according the Philistines at Fox News, the “tenants” (sic, I kid you not) of global warming collapsed at the hands of climatologist Roy Spencer. Bret Bair almost wet his pants over the way Roy was “blowing a hole in global warming.” Naturally, the entire Murdoch group got in line and followed along.

Video from Media Matters:

Things aren’t looking so peachy today for that big hole that the Philistines of Fear at Fox blew in reality. Wolfgang Wagner, Editor-in-Chief of the journal Remote Sensing, which published the paper, has resigned. It seems Mr. Wagner has realized that the paper should not have been published due to its failure to identify fundamental methodological errors and/or false claims. Mr. Wagner is also finding fault with Forbes and Fox News for their heady departures from the established conclusions of empirical data.

Media Matters reports

Peer-reviewed journals are a pillar of modern science. Their aim is to achieve highest scientific standards by carrying out a rigorous peer review that is, as a minimum requirement, supposed to be able to identify fundamental methodological errors or false claims. Unfortunately, as many climate researchers and engaged observers of the climate change debate pointed out in various internet discussion fora, the paper by Spencer and Braswell that was recently published in Remote Sensing is most likely problematic in both aspects and should therefore not have been published.

After having become aware of the situation, and studying the various pro and contra arguments, I agree with the critics of the paper. Therefore, I would like to take the responsibility for this editorial decision and, as a result, step down as Editor-in-Chief of the journal Remote Sensing.

With this step I would also like to personally protest against how the authors and like-minded climate sceptics have much exaggerated the paper’s conclusions in public statements, e.g., in a press release of The University of Alabama in Huntsville from 27 July 2011, the main author’s personal homepage, the story “New NASA data blow gaping hole in global warming alarmism” published by Forbes, and the story “Does NASA data show global warming lost in space?” published by Fox News, to name just a few.

While Fox News is a well-established danger to rational people, the egg on Forbes’ face is harder to digest. Forbes has always been conservative, but it seems they’ve joined the WSJ in going Tea Party mad, leaving their credibility shaken, not stirred. This is sad, since while Forbes markets itself as the “Information for the World’s Business Leaders”, it has usually been a good, solid read for a conservative view point. I’m sure they wanted to believe that they’d shot a big hole in global warming, so the business leaders could justify further deregulations….But wantin’ ain’t gettin’.

Thus we conclude today’s version of “That Ice Ain’t Meltin’!”

I see a big bang, but I think it’s just Lou Dobb’s head.

15 responses so far